ÖN BİLGİLENDİRME
ÖN BİLGİLENDİRME
1. GİRİŞ
İşbu belge (aşağıda bahsedilen diğer tüm belgelerle birlikte) internet sitesinin kullanımına ve işbu
internet sitesi yoluyla ürünlerin satın alınmasına dair hüküm ve koşulları belirler (aşağıda
"Koşullar" olarak anılacaktır). Müşteri internet sitesini kullanmadan önce Koşulları, Çerez
Politikamızı ve Gizlilik Politikamızı (hepsi birlikte "Veri Gizliliği Politikası" olarak anılacaklardır)
okumalıdır. Bu internet sitesini kullandığınızda veya internet sitesi üzerinden sipariş verdiğinizde
siz değerli Müşterimiz, işbu Koşullara ve Veri Gizliliği Politikasına tabi olma konusunda açık rıza
gösterdiğinizi kabul, beyan ve taahhüt etmektesiniz. Müşteri, tüm Koşulları ve Veri Gizliliği
Politikasını kabul etmediği takdirde, internet sitesini kullanmamalıdır. İşbu Koşullar ve Veri
Gizliliği Politikası değiştirilebilir. Bunları düzenli olarak okumak Müşteri’nin sorumluluğudur ve
Müşteri internet sitesini kullandığında veya Sözleşmeyi oluşturduğunda (aşağıda açıklandığı
şekilde) yürürlükte olan Koşullar ve Veri Gizliliği Politikası Müşteri için geçerli olacaktır.
2. BİLGİLERİMİZ
İşbu internet sitesi yoluyla yapılan mal satışları, Ceyhun Atıf Kansu Caddesi 1271. Sokak
No:15/E Balgat/Ankara adresinde yerleşik, 285514 sicil numarasıyla Ankara Ticaret Tescilinde
kayıtlı ve 7440472444 numarasıyla Başkent Vergi Dairesinde kayıtlı bir Türk şirketi olan SAR
AHSEN TEKSTİL İNŞAAT TURİZM SANAYİ ve TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ tarafından AHSEN ismiyle
gerçekleştirilir. AHSEN’e 0535 050 57 97 numaralı müşteri hizmetleri hattından cep
telefonunuzdan (maliyeti Müşteri’nin mobil operatörüne göre değişecektir) ulaşabilirsiniz.
3. İNTERNET SİTESİNDEKİ BİLGİLERİNİZ VE ZİYARETLERİNİZ
Müşterinin istediği ürünü satın alabilmesi için kişisel bilgilerini paylaşması gerekmektedir. AHSEN
ile paylaştığınız bilgiler veya kişisel veriler Veri Gizliliği Politikası uyarınca işlenir. Müşteri internet
sitesini kullandığında AHSEN ile paylaştığı tüm bilgilerin doğru ve gerçek olduğunu teyit ederek
işbu bilgilerin ve kişisel verilerin işlenmesini kabul etmiş sayılır. Müşteri’nin ilgisini açık şekilde
AHSEN’e beyan etmesi halinde, AHSEN en yeni koleksiyonlar, kataloglar, kampanyalar ve özel
teklifler hakkında posta, e-posta ve/veya SMS yoluyla Müşteri’yi bilgilendirebilir.
4. İNTERNET SİTESİNİN KULLANIMI
İnternet sitesini kullanarak ve/veya internet sitesi yoluyla herhangi bir sipariş vererek;
Müşteri;
1. İnternet sitesini yalnızca meşru talepler veya siparişler için kullanmayı,
2. Gerçekçi olmayan, asılsız veya sahte siparişler vermemeyi; AHSEN’in böyle bir siparişin
yapıldığına dair makul bir kanaati olduğunda, AHSEN’in siparişi iptal etme ve konuya ilişkin ilgili
yetkilileri bilgilendirme hakkına sahip olduğunu,
3. AHSEN’e doğru ve güncel e-posta, posta ve/veya diğer iletişim bilgilerini sunmayı ve gerekli
olması durumunda AHSEN’in bu bilgileri Müşteri ile iletişim kurmak için kullanabileceğini kabul,
beyan ve taahhüt etmiş olur. (Veri Gizliliği Politikası bakınız). Müşteri’nin, siparişi tamamlamak
için ihtiyaç duyulan bilgilerin tümünü AHSEN’e vermediği hallerde, AHSEN siparişi
tamamlamayabilir. Müşteri internet sitesi yoluyla sipariş verdiğinde, en az 18 yaşını tamamlamış
olduğunu ve yasal olarak temyiz kudretini haiz sözleşme kurmaya muktedir olduğunu
onaylamaktadır.
5. HİZMETLERİN KULLANILABİLİRLİĞİ
Bu internet sitesinde sunulan ürünler yalnızca Türkiye Cumhuriyeti sınırları içinde teslimat için
uygundur.
6. SÖZLEŞMENİN KURULMASI
Müşteri, sipariş vermek için, online satın alma sürecini izlemeli ve "Ödemeyi Onayla" seçeneğini
tıklamalıdır. Bunu yaptıktan sonra Müşteri, siparişin alındığını onaylayan bir eposta alır ("Sipariş
Onayı"). Daha sonraki ikinci bir e-postada, siparişin kabul edildiği ve gönderilmekte olduğu
("Teslimat Onayı") Müşteri’ye bildirilir. AHSEN tarafından böyle bir onay Müşteri’ye
sunulmamışsa, Sözleşme kurulmamış sayılır.
7. ÜRÜNLERİN BULUNABİLİRLİĞİ
Tüm siparişler stoklarda bulunabilir olmasına bağlıdır. Tedarik sıkıntısı yaşandığında veya ürün
artık stokta olmadığında, AHSEN Müşteri’ye sipariş edebileceği benzer veya daha farklı kategori
ve değerde ikame ürünler hakkında bilgi verme hakkını saklı tutar. Müşteri’nin ikame ürünleri
sipariş etmek istememesi halinde, istenmeyen ikame ürün için ödemiş olduğunuz tutarı AHSEN
Müşteri’ye iade eder.
8. SİPARİŞİN REDDİ
AHSEN’in internet sitesinden herhangi bir ürünü geri çekme ve/veya internet sitesindeki herhangi
bir materyali veya içeriği kaldırma veya düzeltme hakkı her daim saklıdır. AHSEN kendisine iletilen
tüm siparişleri işlemek için tüm makul çabayı sarf edecek olsa dahi, bir siparişi aldıktan veya
Müşteri’ye Sipariş Onayı gönderdikten sonra olağandışı durumların meydana gelmesi halinde
siparişi yerine getirmeyi veya onaylamayı reddetme hakkını her zaman saklı tutar. AHSEN,
Müşteri’ye veya herhangi bir üçüncü tarafa karşı, internet sitesinden herhangi bir ürünü geri
çektiği, herhangi bir materyali veya içeriği kaldırdığı veya düzelttiği ya da siparişi aldıktan veya
Sipariş Onayını gönderdikten sonra onu yerine getirmeyi veya onaylamayı reddettiği için sorumlu
tutulamaz.
9. TESLİMAT
AHSEN, stoktaki bulunabilirliğe bağlı olarak (yukarıdaki 7. maddeye bakınız) ve herhangi bir
olağandışı durum olmadığı müddetçe, Teslimat Onayı’nda listelenen ürünlerin siparişlerini
Teslimat Onayı’nda belirtilen teslimat tarihine kadar, tahmini teslimat tarihi belirtilmeyen
siparişleri ise Sipariş Onay tarihinden itibaren en fazla (otuz) 30 gün içinde teslim eder. Ürünlerin
tedarikinin AHSEN’in kontrolü dışında bir durum sebebiyle gecikmesi halinde, AHSEN; Müşteri’yi
mümkün olan en kısa zamanda durumdan haberdar eder ve gecikmenin etkisini en aza indirmek
için önlemler alır. AHSEN kontrolü dışında bir durum sebebiyle yaşanan gecikmeler konusunda
sorumlu olmaz. Ancak çok ciddi bir gecikme riski olduğunda, Müşteri AHSEN’e ulaşarak
Sözleşmeyi sonlandırabilir ve Müşteri ödemesini yaptığı ancak teslim almadığı ürünlere ilişkin
parasını geri alabilir. Cumartesi, Pazar veya resmi tatil günleri teslimat yapılmaz. Müşteri bu
teslimat hizmetini seçtiğinde AHSEN’in teslimat personelini veya AHSEN’in temsilcisini evine
kabul etmiş sayılır. Müşteri’nin evine veya eşyalarına zarar riskini önlemek veya bu riski en aza
indirmek için, eşyalarını veya zarar görebilecek herhangi bir şeyi kaldırmasını ve teslimat
personelini evinize mümkün olan en elverişli şekilde kabul etmesini rica eder. AHSEN’in
ihmalinden kaynaklanmadığı müddetçe, riskin önlenmesi veya en aza indirilmesi için makul
önlemlerin alınabileceği ve eşyaların güvenli yerlere kaldırılabileceği durumlar için AHSEN
sorumlu tutulamaz. İşbu Koşullar bağlamında, "teslimat" veya "teslim edildi" durumlarının
oluşması için Müşteri’nin veya ürünlerin zilyetliğini edinecek Müşteri tarafından belirlenmiş
üçüncü bir kişinin ürünü teslim almış olması gerekir ki bu durum, belirtilen teslimat adresinde
ürünlere ait alındı belgesinin imzalanmasıyla ispat edilebilir.
10. TESLİM EDEMEME HALİ
Teslimat mümkün olmazsa, ürün/ler depoya iade edilir. Teslimatın mümkün olmaması halinde
Müşteri, siparişe konu ürünün nerede olduğuna ve teslimatı nasıl yeniden ayarlayabileceğine
ilişkin bilgilendirilir. Müşteri kararlaştırılan zamanda teslimat konumunda olmazsa, anlaşılacak
diğer bir uygun günde teslimatı yeniden düzenlemek için AHSEN ile irtibata geçmelidir. Siparişe
konu ürün teslimat adresine getirilip de AHSEN’den kaynaklı olmayan bir sebepten ötürü Teslimat
gerçekleşmez ve Müşteri takip eden on beş (15) gün içinde Teslimat için AHSEN ile iletişime
geçmezse, Müşteri’nin Sözleşme’ye aykırı davrandığından bahisle Sözleşme feshedilebilecektir.
Sözleşmenin sonlandırılmasının sonucu olarak, teslimat masrafı dahil (AHSEN’in sunduğu olağan
teslimat yöntemi dışında Müşteri’nin istediği herhangi bir teslimat yönteminden kaynaklanan ek
masraflar hariç olmak üzere) AHSEN, Müşteri’den aldığı bütün ödemeleri, herhangi bir makul
olmayan gecikme olmaksızın, her halükarda, işbu Sözleşmenin sonlandırılmasından sonraki on
dört (14) gün içinde Müşteri’ye iade edecektir. Müşteri, Sözleşmenin sonlandırılmasından
kaynaklanan nakliye işleminin ek maliyeti olabileceğini ve AHSEN’in bu maliyeti Müşteri’ye
yansıtma hakkına sahip olacağını unutmamalıdır.
11. RİSK VE MÜLKİYET
AHSEN’in belirlediği kurye/kargo şirketi ile teslimatı Müşteri kabul ettiği müddetçe Teslimata kadar
ürünlere ilişkin her türlü yarar ve hasar AHSEN’in sorumluluğunda olacaktır. Ürünlerin mülkiyeti, söz
konusu ürünün Müşteri’ye veya teslimat adresinde bulunan kişiye tesliminden itibaren Müşteri’ye
geçer. (mülkiyetin devri)
12. FİYAT VE ÖDEME
Ürünlerin fiyatı, internet sitesinde belirlendiği şekildedir. AHSEN internet sitesindeki tüm
fiyatların doğru olduğundan emin olmak için elinden geleni yapmasına rağmen, bu konuda
hatalar meydana gelebilir. Müşteri’nin sipariş ettiği ürünlerin fiyatında bir hata bulunması
durumunda AHSEN, Müşteri’yi mümkün olan en kısa sürede bilgilendirerek Müşteri’ye siparişi
doğru fiyat üzerinden onaylama veya siparişini iptal etme seçeneklerini sunar. AHSEN Müşteri’ye
ulaşamazsa siparişi iptal edilmiş kabul ederek ürünler için ödeme yapılan miktar Müşteri’ye iade
edilir. Fiyatlandırma hatası bariz ve kesinse ve internet sitesinde kayıtlı ürün fiyatının bariz bir
şekilde hatalı fiyat olduğu anlaşılabilecekse, AHSEN ürünleri Müşteri’ye hatalı (normalde olması
gerekenden daha düşük) fiyattan (Müşteri’ye Teslimat Onayı gönderdikten sonra dahi) satış
işlemini tamamlama yükümlülüğünde olmayacaktır. İnternet sitesindeki fiyatlara KDV ve vergiler
dahildir ancak teslimat ücreti dahil değildir ve bu ücret Alışveriş Rehberinde belirtildiği gibi
toplam tutara eklenerek toplam sipariş ücreti belirlenecektir. Fiyatlar herhangi bir zamanda
değişikliğe uğrayabilir ancak (yukarıda belirtilenler hariç olmak üzere) Müşteri’ye Sipariş Onayı
gönderildiği durumlarda fiyat değişiklikleri siparişleri etkilemeyecektir. Bu sebeple, (yukarıda
belirtilen durum haricinde) önceki siparişlere ilişkin fiyatların yeniden düzenlenmesine izin
verilmemektedir. Müşteri alışverişi tamamladığında, satın almak istediği tüm ürünler alışveriş
sepetine eklenir, sonraki adım ise siparişi sonlandırma ve ödeme işlemidir. Bunu yapabilmek için,
Müşteri, satın alma sürecine ilişkin adımları izlemeli, her adımda talep edilen bilgileri
tamamlamalı veya onaylamalıdır.
Ayrıca Müşteri, satın alma süreci boyunca, ödeme işlemi öncesinde, sipariş ayrıntılarında
değişiklik yapabilir. Sipariş tamamlandıktan sonra ve ödemenin Müşteri tarafından teyit
edilmesinden önce, satın alınan ürüne ilişkin temel nitelikleri, ürünün tüm vergiler dahil toplam
fiyatı, Cayma hakkının olduğu durumlarda, bu hakkın kullanılma şartları, süresi, usulü ve satıcının
iade için öngördüğü taşıyıcıya ilişkin bilgiler veya istisnai olarak cayma hakkının kullanılamadığı
durumlarda, Müşteri’nin cayma hakkından faydalanamayacağına ya da hangi koşullarda cayma
hakkını kaybedeceğine ilişkin bilgi sipariş özeti şeklinde Müşteri’nin dikkatine sunulur. Alışveriş
Rehberinde satın alma sürecine dair ayrıntılı açıklamalar yer almaktadır. Ayrıca, Müşteri’nin
kayıtlı bir kullanıcı olması halinde, Müşteri kendisine ait bütün siparişlerin detayına "Hesabım"
bölümünden ulaşılabilir. Ödemeler internet sitesinde ve uygulamalarda gösterilen ödeme
yöntemleri kullanılarak kredi kartlar ve debit kartlar aracılığıyla yapılır. Yetkisiz erişimi
engelleyebilmek için Müşteri’nin kredi kartı bilgileri şifrelenir. AHSEN Müşteri’nin siparişi
aldığında, işlemi tamamlamak için yeterli kullanılabilir limit bulunduğunu teyit etmek için
Müşteri’nin kartında provizyon talep edilir. Ödemeye ilişkin tahsilat, AHSEN tarafından siparişin
onaylandığı anda yapılacaktır. Müşteri "Ödeme Onayı" düğmesini tıkladığında, kullanılan kredi
kartının sahibi olduğunu doğrulamış ve onaylamış sayılır. Kredi kartları kartı veren kurum
tarafından doğrulamalara ve yetkilendirmelere tabidir; fakat Müşteri’nin kartını veren kurumun
AHSEN’e ödeme yetkilendirmesi vermemesi halinde herhangi bir gecikmeden veya teslim
etmeme durumundan dolayı AHSEN yükümlü olmayacaktır ve Sözleşmeyi tamamlaması mümkün
olmayacaktır.
13. FATURA
Fatura düzenlenir ve Müşteriye en geç, teslim edilen ürünlerle birlikte gönderilir. AHSEN, fatura
konusunda, e-fatura/e-arşiv mevzuatına uygun diğer usullerin uygulanması hakkını saklı tutar.
14. ÜYE OLMADAN SATIN ALMA
İnternet sitesinde üye olmadan ürün satın alma özelliği de mevcuttur. Bu tür bir satın alma
işleminde, Müşteri’den yalnızca siparişin işlenmesi için gerekli bilgiler istenmektedir. Müşteri,
satın alma sürecini tamamladığında, kullanıcı olarak kayıt olma veya kayıt olmadan kullanıcı
olarak devam etme seçenekleri sunulur.
15. KATMA DEĞER VERGİSİ
Mer’i mevzuat hükümleri uyarınca, internet sitesinden yapılan tüm satış işlemleri, Müşteri’nin
onayına tabi olan uygulanabilir nihai muafiyetler hariç olmak üzere Katma Değer Vergisine (KDV)
tabidir.
16. İADE POLİTİKASI
16.1. Kanuni Cayma Hakkı Cayma Hakkı Müşteri, Sözleşme’nin kurulmasını müteakip on dört (14)
gün içinde, herhangi bir neden belirtmeksizin, cayma hakkına sahiptir. (aşağıdaki belirtilen cayma
hakkının kullanılamayacağı ürün grubu için düzenlenen sözleşmeler hariç olmak üzere). Satın
alınan ürünler Müşteri ödemeli olarak iade edilebilir. Cayma süresi Müşteri veya Müşteri’nin
belirlediği üçüncü bir kişi (kurye dışında) tarafından ürünlerin zilyetliğini devraldıktan on dört (14)
gün sonra ya da tek sipariş ile birden fazla ürünün ayrı ayrı teslim edildiği durumda, Müşteri veya
Müşteri’nin belirlediği üçüncü bir kişi (kurye dışında) tarafından en son ürünün zilyetliği
devraldıktan on dört (14) gün sonra sona erer. Bu cayma hakkını kullanabilmek için, Müşteri
cayma hakkını kullanmak istediğini ve Sözleşmeyi fesih kararını AHSEN’e, yazılı bildirim veya
internet sitemiz üzerinden sunulan diğer araçlarla bildirmelidir. Müşteri, AHSEN’i
musterihizmetleri@ahsengiyim.com.tr adresine bir e-posta göndererek bilgilendirebilir. Ayrıca
Ceyhun Atıf Kansu Caddesi 1271. Sokak No:15/E Balgat/Ankara -Türkiye adresine yazılı bildirim
göndererek de Müşteri cayma hakkını kullanmak istediğine ilişkin AHSEN’i bilgilendirebilir.
Müşteri, zorunlu olmasa da işbu Koşulların ekinde bulunan örnek cayma hakkı formunu
kullanabilir. Müşteri’nin cayma hakkının süresinde kullanabilmesi için, hakkın kullanım süresi
bitmeden önce cayma hakkını kullanmak istediğine dair AHSEN’i bilgilendirmesi yeterlidir. Cayma
hakkının kullanımı halinde, ürünün iadesi cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirim tarihinden
itibaren on (10) gün içinde işbu Sözleşmenin 16.3 maddesine uygun olarak kargo yoluyla
yapılabilir. Müşteri, herhangi bir sorusu olması halinde, internet sitesindeki iletişim formundan
veya 0535 050 57 97 numaralı müşteri hizmetleri hattından cep telefonunuzdan (maliyeti
Müşteri’nin mobil operatörüne göre değişecektir) arayarak ya da
musterihizmetleri@ahsengiyim.com.tr adresine e-posta göndererek AHSEN’e ulaşabilir. Geri
ödeme herhangi bir gecikme olmaksızın, cayma hakkının kullanımı sonucu müşterinin iadesi
AHSEN’e ulaştığından itibaren on dört (14) günü geçmeyecek şekilde yapılır. Müşteri’nin tercih
ettiği iade yöntemine bakılmaksızın, kargo yoluyla iadeler de, AHSEN’in maruz kalacağı ekstra
masraflar, Müşteri’ye geri ödenecek miktara dahil edilmeyecektir. Cayma hakkını kullanmanın
sonuçları Müşteri’nin Sözleşmeyi feshetmesi halinde, Madde 17.3'te aksinin belirtildiği durum
hariç olmak üzere, AHSEN, Müşteri’den aldığı bütün ödemeleri teslimat masrafları da dahil
(AHSEN’in sunduğu en az maliyetli olan standart teslimat türü dışında bir teslimat türü
seçildiğinde ortaya çıkacak ek masraflar hariç) Müşteri’ye iade eder. AHSEN, Müşteri’nin satın
alma işlemi için kullandığı ödeme yönteminin aynısını kullanarak geri ödeme yapar ve hiçbir
durumda, böyle bir geri ödemenin sonucunda Müşteri herhangi bir ek ücret ödemeyecektir.
Müşteri, AHSEN’e ürünleri herhangi bir gecikme olmaksızın, cayma hakkının kullanımına dair
bildirimden itibaren on (10) günü geçmeyecek şekilde iade etmelidir. Müşteri, bu on (10) günlük
süre sona ermeden ürünleri geri göndermeli veya iade etmelidir. Müşteri, yalnızca ürünlerin
mahiyeti, özellikleri ve işleyişi için gerekli olan herhangi bir kontrolün ötesine geçen değer
azalmalarından sorumlu olur.
16.2 Geri ödeme herhangi bir gecikme olmaksızın, cayma hakkının kullanımına dair bildirimin
alınmasından itibaren on dört (14) günü geçmeyecek şekilde yapılacaktır. AHSEN geri ödemeyi,
satın alma işlemi için kullanılan ödeme yönteminin aynısını kullanarak yapacaktır.
16.3 Genel hükümler (hem kanuni cayma hem de sözleşmesel cayma hakları için geçerlidir)
Aşağıdaki ürünlerden herhangi birinin teslimatına ilişkin sözleşmelerde Müşteri cayma hakkını
kullanamaz:
1. Müşterinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda özel olarak hazırlanan mallara ilişkin
sözleşmeler
2. Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması
halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin
sözleşmeler.
3. Kampanyalı fırsat ürünlerinde iade ve değişim işlemi yapılmamaktadır.
4. Abiye ürünlerde iade yapılmamaktadır. Değişim süresi aynı gün içerisinde kargoya verildiği
takdirde geri alınabilir
5. Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan;
iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların (iç çamaşır, mayo vb.) teslimine ilişkin
sözleşmeler. Müşteri, Teslimat sonrasında, durumlarını, özelliklerini ve işlevlerini saptamak için
ürünleri eline alarak kontrol edebilir. Ürünleri kabul edilebilir şekilde ele alma, mağazalarda
makul düzeyde kabul edilebilir bir süreçtir. Eğer Müşteri’nin gözden geçirmek eylemi kabul
edilebilir makul düzeyin ötesine geçer ve ürünler hasar görürse ya da değerleri azalırsa, bu farkı
AHSEN, cayma hakkının kullanımı sırasında Müşteri’ye yapılacak geri ödemeden mahsup edebilir
ya da Müşteri ürünlerin azalan değerlerine denk bir miktarı AHSEN’e ödemek durumunda
kalabilir. Müşteri; ürünleri, orijinal paketleri, talimatları ve diğer belgeleriyle AHSEN’e iade
etmelidir. Her halde Müşteri, ürünü iade ederken, ürün teslim edildiğinde alınan faturayı veya
efatura/e-arşiv mevzuatının gerektirdiği ilgili belgeleri ürün ile birlikte göndermelidir. Müşteri
siparişi aldığında cayma hakkının nasıl kullanabileceğine dair özet bilgi Müşteri ile paylaşılacaktır.
İnternet sitesindeki "İADELER" bölümünde yer alan talimatlar uyarınca Müşteri, ürünü aynı paket
içinde göndermelidir. Üye olmadan herhangi bir ürün satın alınması halinde, 0535 050 57 97
numaralı müşteri hizmetleri hattını (maliyeti Müşteri’nin mobil operatörüne göre değişecektir)
arayarak telefon vasıtasıyla da kargo yoluyla iade talep edilebilir. Müşteri, ürünleri AHSEN’e alıcı
ödemeli olarak iade etmek isterse, buna bağlı maliyetlerden sorumlu olabilecektir.
AHSEN, ürünleri inceledikten sonra, ödenen tutarların geri ödenmesi için Müşteri’nin hakkı olup
olmadığı hususunda Müşteri’yi bilgilendirecektir. Geri ödeme, cayma hakkı yasal süresi içinde
kullanıldığında ve ilgili paketi oluşturan tüm ürünler iade edildiğinde yapılır. Geri ödeme mümkün
olan en kısa zamanda ve her durumda, cayma niyetinin AHSEN’e bildirildiği tarihten itibaren on
dört (14) gün içinde yapılır. Geri ödeme daima satın alma işleminde kullanılan ödeme yöntemi
kullanılarak yapılır. Ürünleri yukarıda belirtilen şekilde AHSEN’e iade etmenin risklerinden
Müşteri sorumludur.
16.4 Ayıplı ürünlerin iadesi AHSEN, Müşteri’nin ayıplı ürünlere dair yasal hakkı vardır. Müşteri
teslimat sırasında ürünün Sözleşmeye uygun olmadığını düşündüğünüz durumlarda, internet
formunu tamamlayarak veya 0535 050 57 97 numaralı müşteri hizmetleri hattını (maliyeti
Müşteri’nin mobil operatörüne göre değişecektir) arayarak ürün hasarına ilişkin AHSEN’e derhal
ulaşmalıdır. Müşteri ürünü, teslimat sırasında ürünle birlikte verilen fatura ile AHSEN’in belirlediği
kurye ile iade etmelidir.
AHSEN iade edilen ürünü ayrıntılı şekilde inceleyerek makul bir zaman içinde e-posta yoluyla
Müşteri’ye ürünü değiştirme veya geri ödeme hakkı (varsa) ile ilgili bir bildirim gönderecektir.
Mutad uygulama olarak geri ödeme veya ürünü değiştirmeye ilişkin mümkün olan en kısa
zamanda ve her halükarda, AHSEN’in ayıplı ürünün değiştirilmesi veya geri ödemeye ilişkin
Müşteri’nin hakkı olduğunu e-posta yoluyla Müşteri’ye bildirdiği tarihten itibaren on dört (14)
gün içinde yapılmaktadır. Ayıp sebebiyle iade edilen ürünlerde, ayıp bulunduğu takdirde,
Müşteri’ye; ürüne ilişkin bütün ödemeler, Müşteri’ye ürünü gönderirken oluşan teslimat masrafı
ile Müşteri ürünü iade ederken oluşan masraflar da dahil olmak üzere geri ödenir. Müşteriden
alınan paranın geri ödemesi daima siparişin ödemesini yapmak için Müşteri’nin kullandığı kredi
kartına yapılır. Bu hüküm yasal haklarınıza halel getirmeyecektir.
17. SORUMLULUK VE FERAGAT
İşbu Koşullarda yer alan hiçbir hüküm hiçbir şekilde aşağıdaki konulara ilişkin AHSEN’in
sorumluluğunu sınırlandırmaz veya ortadan kaldırmaz:
AHSEN’in sorumluluğunu sınırlandırmasının veya hariç tutmasının veya bunları yapmaya
çalışmanın AHSEN için yasa dışı veya gayrimeşru olabileceği diğer bütün durumlar. AHSEN, kendi
eylemiyle oluşan öngörülebilir kayıp ve zarar için Müşteri’ye karşı sorumludur. AHSEN işbu
şartlara uymazsa, Sözleşmeyi ihlal etmenin öngörülebilir sonucu olan veya makul dikkat ve beceri
kullanma noksanlığından kaynaklanan Müşteri’nin kayıp ve zararları için sorumlu olur; ancak
öngörülemeyen hiçbir kayıp ve zarardan AHSEN sorumlu değildir. Bir kayıp veya zararın meydana
geleceği bariz ise ya da Sözleşme yapıldığında, hem AHSEN hem de Müşteri meydana
gelebileceğini biliyorlarsa, örneğin, satış sürecinde Müşteri bunu AHSEN ile konuştuysa, kayıp
veya zarar öngörülebilir addolunacaktır.
AHSEN, ticari kayıplar için sorumlu tutulmayacaktır. AHSEN sadece bireyler ve kişisel kullanım için
ürünler sunar. Müşteri’nin ürünleri herhangi bir ticari, iş veya yeniden satış amaçlı kullanması halinde,
AHSEN herhangi bir kazanç kaybı, iş kaybı, iş kesintisi veya iş fırsatı kaybından dolayı Müşteri’ye karşı
sorumlu olmayacaktır ve Müşteri de ticari kayıplarıyla ilgili AHSEN’i sorumlu tutmayacağını kabul,
beyan ve taahhüt eder. Bu internet sitesinden ve dijital bilgilerin depolanması ve aktarımındaki hata
potansiyellerinden dolayı, internet sitesinde aksi açıkça belirtilmediği müddetçe, internet sitesinde
aktarılan veya ondan elde edilen bilgilerin doğruluğuna ve güvenliğine yönelik AHSEN’in herhangi bir
garanti taahhüdü bulunmamaktadır. Müşteri’ye Sözleşmeye uygun olan ürünler sunmak AHSEN’in
sözleşmesel yükümlülüğüdür ancak, bu yükümlülüğü etkilemeksizin ve kanunun izin verdiği ölçüde,
bu internet sitesinde yayınlanan tüm ürün açıklamaları, bilgiler ve materyaller "göründüğü gibidir" ve
herhangi bir açık, dolaylı veya sonuca dair garantiler içermezler.
Müşteri olarak sözleşme kurduğunuzda, AHSEN hukuki yükümlülükleri uyarınca, Müşteri’ye
göndereceği ürünlerin şu şekillerde olmasından sorumlu olur:
i. ürünler AHSEN’in verdiği açıklamalara uygundur ve internet sitesinde belirtilen
özelliklere sahiptir,
(ii) ürünler benzer ürünlerin olağan kullanım amaçları için uygundur ve
(iii) ürünler aynı türdeki ürünlerin normalde sahip olduğu ve kendilerinden makul şekilde
beklenen kalite ve performansı gösterir. AHSEN, bu internet sitesinden Müşteri’nin satın aldığı
herhangi bir ürünün tatmin edici bir kalitede olduğunu ve onun türündeki ürünlerin genel olarak
hizmet ettiği tüm amaçlara makul şekilde uygun olduğunu garanti eder. Hukuken izin verilen en geniş
ölçüde fakat Müşteri açısından yasal olarak hariç tutulanlar dışında, bu internet sitesindeki ürünlerle
ilişkili başka herhangi bir açık veya zımni garanti AHSEN’in sorumluluğu kapsamında değildir.
AHSEN’in sattığı ürünler (el yapımı ürünler dahil), genelde ürünlerin imalatında kullanılan
malzemelerin doğal özelliklerine sahiptir. Doku, şekil, dikişler ve renk varyasyonları gibi doğal
özellikler hata veya kusur olarak sınıflandırılmamalıdır. Bu doğal özelliklerdeki tutarsızlıklar
beklenmeli ve makul karşılanmalıdır. AHSEN’in yalnızca en iyi kalitede ürünler seçmesine rağmen
doğal özellikler kaçınılmazdır ve ürünün kendi görünümünün parçası olarak kabul edilmelidir. İşbu
maddedeki hiçbir şey Müşteri’nin yasal haklarını veya Sözleşmeden doğan cayma hakkını etkilemez.
18. FİKRİ MÜLKİYET HAKLARINA İLİŞKİN KURALLAR
Müşteri, internet sitesinin parçası olarak sunulan bütün materyal ve içerikteki telif hakkının, ticari
markaların ve diğer bütün fikri mülkiyet haklarının daima AHSEN’e veya yetkili aracılarına ait
olduğunu kabul eder. Müşteri’nin, sunulan içeriği yalnızca açık şekilde AHSEN’in veya yetkili
aracılarının yetkilendirdiği şekilde kullanmasına izin verir. Bu Müşteri’yi herhangi bir siparişin veya
Sözleşme bilgilerinin bir kopyasını almak için gerekli olduğu ölçüde internet sitesini kullanmaktan
alıkoymaz.
19. VİRÜSLER, SANAL KORSANLIK VE DİĞER SİBER SUÇLAR
Müşteri, virüs, trojan, solucan, mantık bombaları veya kötü amaçlı ya da teknolojik açıdan zararlı
olan diğer materyalleri bilerek yükleyerek bu internet sitesini kötüye kullanımından kaçınmayı
taahhüt etmektedir. Müşteri, bu internet sitesine, bu internet sitesini barındıran sunucuya veya
internet sitesiyle ilgili herhangi bir sunucu, bilgisayar veya veritabanına yetkisiz erişim ile girmeye
çalışmayacaktır, sistemi engellemeyecek, bozmayacak, verileri yok etmeyecek veya
değiştirmeyecektir. Müşteri, hizmet reddi saldırısı veya dağıtılmış hizmet reddi saldırısı yoluyla
internet sitesine saldırmayacağını taahhüt eder. İşbu hükmün ihlali halinde, Müşteri geçerli
mevzuatlara göre cezai işleme tabi bir suç işlemiş olabilir. AHSEN, bu tür herhangi bir ihlali ilgili
adli ve idari mercilere bildirir ve sanal korsanın kimliğini açığa çıkarmak için ilgili kurum ile işbirliği
yapar. Benzer şekilde, böyle bir ihlal durumunda, Müşteri’nin bu internet sitesini kullanma hakkı
hemen sona erer. AHSEN, Müşteri’nin bilgisayarına, ekipmanına, internet sitesini kullanımından
kaynaklanan verilere veya malzemelere teknolojik olarak zarar veren herhangi bir hizmet reddi
saldırısı, virüs veya diğer yazılım ve malzemelerden kaynaklanan ya da bu internet sitesinin
yönlendirdiği bu tür içeriklerin indirilmesinden kaynaklanan herhangi bir kayıp veya zarardan
sorumlu tutulamaz.
20. İNTERNET SİTEMİZDEN BAĞLANTILAR
AHSEN’in internet sitesinden üçüncü taraf internet sitelerine veya malzemelerine bağlantılar
olabilir; bu bağlantılar yalnızca bilgi verme amaçlıdır ve bu internet sitelerinin veya malzemelerin
içeriklerinin kontrolü veya sorumluluğu AHSEN’e ait değildir. Benzer şekilde, bu tür bağlantıların
kullanımından kaynaklanabilecek herhangi bir kaybın veya zararın yükümlülüğünü AHSEN
üstlenmez.
21. YAZILI İLETİŞİM
Mer’i mevzuat, AHSEN’in Müşteri’ye gönderdiği bazı bilgilerin ve iletilerin yazılı olmasını
gerektirmektedir. Müşteri, internet sitesini kullandığında, AHSEN ile iletişimin temelde elektronik
olarak yapılacağını kabul eder. Müşteri’ye e-posta yoluyla ulaşarak veya internet sitesine
bildirimler koyarak AHSEN, Müşteri’yi bilgilendirir. Müşteri Sözleşme uyarınca, işbu elektronik
iletişim yöntemini kabul ettiğini ve Müşteri’ye elektronik olarak sunulan tüm sözleşmelerin,
bildirimlerin, bilgilerin ve diğer iletişim yöntemlerinin bu iletişim kanallarının yazılı olmasını
gerekli kılan herhangi yasal gerekliliklere uygun olduğunu beyan eder. Bu koşul Müşteri’nin yasal
haklarınızı etkilemez.
22. BİLDİRİMLER
AHSEN’e sunulan bütün bildirimler yazılı olarak yapılmalıdır. Müşteri, madde 22'ye bağlı olarak ve
orada belirtildiği üzere, Müşteri’nin sipariş verirken sunduğu e-posta ya da posta adresi yoluyla
AHSEN’nin Müşteri’ye bildirimde bulunabileceğini açıkça kabul ve beyan eder. Bildirim, internet
sitesine koyulduğunda hemen, e-posta gönderildiğinde 24 saatte veya mektubun gönderildiği
tarihten itibaren 3 gün içinde alınmış uygun şekilde gönderilmiş kabul edilir. Bildirimin ulaştığının
kanıtı olarak, mektup durumunda, mektubun uygun adrese gönderildiği, mühürlendiği ve
postaneye verildiği bilgisi, e-posta durumunda, e-postanın ilgili e-posta adresine gönderildiği
bilgisi yeterli olacaktır.
23. HAKLARIN VE YÜKÜMLÜLÜKLERİN DEVRİ
AHSEN ve Müşteri arasındaki bu Sözleşme, AHSEN ve Müşteri’yi, ayrıca onların haleflerini
bağlayacaktır. Müşteri, önceden yazılı rıza almaksızın, Sözleşmeyi ve ondan doğan hak ve
yükümlülükleri (garanti hariç) devredemez, atayamaz, başkasının sorumluluğuna veremez veya
yönlendiremez. Ancak Müşteri, AHSEN’in madde 17.4'teki garantisini ürünü edinen kişiye
devredebilir. AHSEN, Müşteri’den garantinin devredildiği kişinin, ilgili ürünün o an itibariyle sahibi
olduğuna dair makul bir kanıt sunmasını isteyebilir, örneğin, satın almaya ilişkin kanıt sunma ya
da ilk Alıcıdan ya da sonraki Alıcılardan (geçerli durumda) garantiden doğan hakları malın yeni
sahibine aktardıklarını belirten bir mektup veya mektup zinciri alma gibi kanıtlar kabul edilebilir.
AHSEN, Sözleşme süresi içerisinde, herhangi bir zamanda, Sözleşmeyi, sözleşmeden doğan hak ve
yükümlülükleri devredebilir, atayabilir, alt-yükleniciye verebilir veya yönlendirebilir. Kuşkuya
mahal bırakmamak için, bu tür devir, atama, görevlendirme veya yönlendirmeler tüketicinin
olarak yasal haklarını ve Sözleşme dâhilindeki haklarını etkilemez ya da AHSEN’in Müşteri’ye
açıkça veya dolaylı olarak vermiş olabileceği garanti veya teminatları iptal etmez, azaltmaz ya da
sınırlandırmaz.
24. MÜCBİR SEBEPLER
AHSEN’in kontrolü dışında meydana gelen ve işbu Sözleşme dahilindeki yükümlülüklerinden
herhangi birini gerçekleştirememesine veya geciktirmesine neden olan ve bu itibarla Sözleşme
tahtında mücbir sebep olarak addolunacak olaylardan AHSEN sorumlu veya yükümlü tutulamaz.
AHSEN’in kontrolü dışındaki olaylar, makul kontrolün ötesindeki eylem, olay, gerçekleşmeme,
çıkarılma veya kazaları içerir ve özellikle şunları (sınırlama olmaksızın) kapsar: 1. Grevler, lokavtlar
veya diğer endüstriyel eylemler. 2. Sivil kargaşa, isyan, işgal, terörist saldırısı veya terör saldırısı
tehdidi, savaş (ilan edilmiş olsun veya olmasın) veya savaş tehdidi veya savaş hazırlığı. 3. Yangın,
patlama, fırtına, sel, deprem, çökme, salgın veya diğer doğal afetler. 4. Demiryolları, deniz yolları,
hava yolları, motorlu taşıtlar veya diğer kamu veya özel nakliye araçlarının kullanımının
imkansızlığı. 5. Kamu veya özel sektör telekomünikasyon ağlarının kullanımının imkansızlığı. 6.
Herhangi bir hükümetin eylemleri, kararnameleri, mevzuatları, yönetmelikleri veya kısıtlamaları.
7. Herhangi bir kargo, posta veya ilgili diğer nakliye işlerinde grev, çökme ve kazalar. Herhangi bir
Sözleşme dahilindeki AHSEN’in herhangi bir yükümlülüğü, kontrolü dışındaki olay devam ettiği
sürece askıya alınır ve bu dönem AHSEN’in yükümlülüğü yerine getirme süresine eklenir. AHSEN,
kontrolü dışındaki olayı sonlandırmak veya Sözleşme dahilindeki yükümlülüklerine kontrolü
dışındaki olaya rağmen gerçekleştirebilmesini sağlayacak bir çözüm bulmak için bütün makul
çabayı gösterecektir.
25. FERAGAT
AHSEN’in Sözleşme süresince, Müşteri’nin Sözleşme veya diğer hüküm ve şartlar dahilindeki
yükümlülüklerinin herhangi birinin tam performansını gerçekleştirmesini sağlayamaması veya
Sözleşme dahilindeki haklarını veya yasal yolları kullanamaması, bu haklardan veya yasal
yollardan feragat ettiği ve Müşteri’nin bu yükümlülüklere uymaktan muaf olduğu anlamına
gelmez. Herhangi bir temerrütten feragat, Sözleşme veya Koşullardan kaynaklanan sonraki
temerrütlerden feragat teşkil etmez. Feragat olduğu açıkça beyan edilmediği ve yukarıdaki
Bildirimler bölümündeki paragrafa uygun olarak yazılı şekilde iletilmediği müddetçe işbu
Koşulların hiçbirinden feragat edilmiş sayılmaz.
26. BÖLÜNEBİLİRLİK
İşbu Koşullar veya Sözleşmenin herhangi bir hükmü, herhangi bir yetkili kurum tarafından
geçersiz, kanunsuz veya yürütülemez olarak belirlenirse, söz konusu şart, koşul veya hüküm kalan
şart, koşul veya hükümlerden ayrılır ve kalan kısım hukukun izin verdiği ölçüde geçerli olarak kalır.
27. KOŞULLARDA DEĞİŞİKLİK YAPMA HAKKIMIZ
AHSEN, zaman zaman bu Koşulları güncelleme veya üzerlerinde değişiklik yapma hakkına sahiptir.
Müşteri, bu internet sitesini kullandığında veya AHSEN’den ürün sipariş ettiğinde yürürlükte olan
ilkelere ve Koşullara, bunlarda bir değişiklik yapılmadığı müddetçe tabii olur. Koşullar veya Gizlilik
Beyanında hukuka veya hükümetin yetkili organına göre yapılan herhangi bir potansiyel değişim,
önceden Müşteri tarafından yapılan siparişler için de geçerli olacaktır. Bu değişiklik Müşteri’nin
yasal haklarını etkilemez.
28. YETKİLİ MAHKEME
AHSEN zaman zaman bu Koşulları güncelleme veya üzerlerinde değişiklik yapma hakkına sahiptir.
İnternet sitesinin kullanımı ve bu internet sitesi yoluyla ürünlerin satın alınmasına dair
Sözleşmeler, Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına tabi olacaktır. İnternet sitesinin kullanımından veya
böyle bir Sözleşmeden doğan veya onunla alakalı herhangi bir anlaşmazlık, Türkiye
mahkemelerinin yargı yetkisine tabidir. AHSEN ile Müşteri arasındaki sözleşmeye ilişkin bir
anlaşmazlık doğarsa, Müşteri yetkili Tüketici Mahkemesine veya Tüketici Hakem Heyetine gerekli
başvuruları yapabilir. İşbu maddedeki hiçbir şey Müşteri’nin bu husustaki yasal haklarını
etkilemez.
29. GERİ BİLDİRİM
Müşteri’nin yorumları ve geri bildirimleri AHSEN için önemlidir. Müşteri tüm geri bildirim ve
yorumları AHSEN’e iletişim formu veya musterihizmetleri@ahsengiyim.com.tr adresinden e-
posta yoluyla gönderebilir. Sar Ahsen Tekstil İnşaat Turizm Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi 14 EK
ÖRNEK CAYMA FORMU (Bu form, sadece sözleşmeden cayma hakkı kullanılmak istenildiğinde
doldurup gönderilecektir.)
AHSEN ticari adıyla faaliyet gösteren Ceyhun Atıf Kansu Caddesi 1271. Sokak No:15/E
Balgat/ANKARA adresinde yerleşik Sar Ahsen Tekstil İnşaat Turizm Sanayi ve Ticaret Limited
Şirketi’ne, (musterihizmetleri@ahsengiyim.com.tr )
-Bu formla aşağıdaki malların satışına ilişkin sözleşmeden cayma hakkımı kullandığımı beyan
ederim.
-Sipariş tarihi
-Teslim tarihi:
-Cayma hakkına konu mal:
-Cayma hakkına konu malın bedeli:
-Tüketicinin adı ve soyadı:
-Tüketicinin adresi:
-Tüketicinin imzası:
Cayma Hakkı
Müşteri, Sözleşme’nin kurulmasını müteakip on dört (14) gün içinde, herhangi bir neden
belirtmeksizin, ve cezai şart ödemeden cayma hakkına sahiptir (aşağıdaki belirtilen cayma hakkının
kullanılamayacağı ürün grubu için düzenlenen sözleşmeler hariç olmak üzere).
Satın alınan ürünler ücreti müşteri tarafından karşılanmak üzere iade edilebilir.
Cayma süresi Müşteri veya müşterinin belirlediği üçüncü bir kişi (kurye dışında) tarafından ürünlerin
zilyetliği devralındıktan on dört (14) gün sonra ya da tek sipariş ile birden fazla ürünün ayrı ayrı teslim
edildiği durumda, Müşteri veya müşterinin belirlediği üçüncü bir kişi (kurye dışında) tarafından en son
ürünün zilyetliği devralındıktan on dört (14) gün sonra sona erer.
Bu cayma hakkını kullanabilmek için, Müşteri cayma hakkını kullanmak istediğini ve Sözleşmeyi fesih
kararını Ahsen’e, yazılı bildirim veya internet sitesi üzerinden sunulan diğer araçlarla bildirmelidir.
Müşteri, Ahsen’e ilgili dökümanın imzalı bir kopyasını musterihizmetleri@ahsengiyim.com.tr
adresine gönderebilir. Ayrıca Ceyhun Atıf Kansu Caddesi 1271. Sokak No:15/E Balgat/Ankara
adresine yazılı bildirim göndererek de Müşteri cayma hakkını kullanmak istediğine ilişkin Ahsen’i
bilgilendirebilir. Müşteri, zorunlu olmasa da işbu Koşulların ekinde bulunan örnek cayma hakkı
formunu kullanabilir.
Müşterinin cayma hakkını süresinde kullanabilmesi için, hakkın kullanım süresi bitmeden önce cayma
hakkını kullanmak istediğine dair Ahsen’i bilgilendirmesi yeterlidir.
Cayma hakkının kullanımı halinde, ürünün iadesi cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirim
tarihinden itibaren on (10) gün içinde işbu Sözleşmeye uygun olarak kargo yoluyla yapılabilir.
Müşteri, herhangi bir sorusu olması halinde, internet sitesindeki iletişim formundan veya cep
telefonunuzdan (maliyeti müşterinin mobil operatörüne göre değişecektir) 0535 050 57 97
numarasını arayarak ya da 0535 050 57 97 numarasına WhatsApp ile mesaj gönderek ulaşabilir.
Geri ödeme herhangi bir gecikme olmaksızın, müşterinin iadesi gerçekleştikten, iadesi istenen ürün
AHSEN’e ulaştığından itibaren on dört (14) günü geçmeyecek şekilde yapılır.
Müşterinin tercih ettiği seçili iade yöntemi Ahsen’in ayıbı sebebinden kaynaklanması hariç olmak
üzere , kargo yoluyla iadeler Ahsen’in maruz kalacağı ekstra masraflar, müşteriye geri ödenecek
miktara dahil edilmeyecektir.
Siparişinizin teslimatını takiben; yasal ya da sözleşmeden doğan cayma hakkını kullanmak istediğiniz
ve Ahsen tarafından sunulan iade seçeneklerinden herhangi birini kullanmadığınız (şirket tarafından
belirlenen kurye şirketi dışında) takdirde; iade edilecek ürünlerin transferini müşterinin kendisinin
organize ederek, kendi kurye şirketi vasıtası ile göndermesi durumunda, Ahsen tarafından
kaynaklanmayan sebeplerden dolayı söz konusu iadelerde meydana gelebilecek zarar ve risklerden
sorumluluk tamamen tarafınıza ait olacak olup, bu şekilde iadelerden Ahsen kesinlikle sorumlu
olmayacaktır.
Buna ek olarak; Ahsen tarafından sunulan iade seçeneklerinden herhangi birini kullandığınızda, iade
paketinin içeriğinden sizin sorumlu olacağınızı bilgilerinize sunarız.
İade paketinin içeriğinde Ahsen tarafından kaynaklanmayan bir hata olması durumunda, paketin
tarafınıza iadesinin yapılacağını ve ilgili masraflardan sizin sorumlu olacağınızı bilgilerinize sunarız.
Her hâlükârda, bu maddedeki hiçbir şey yasal haklarınızı etkilemeyecektir.
Cayma hakkını kullanmanın sonuçları
Müşterinin cayma hakkını kullanması halinde, Madde 17.3'te aksinin belirtildiği durum hariç olmak
üzere; Ahsen, müşteriden aldığı bütün ödemeleri teslimat masrafları dışında müşteriye iade eder.
Ahsen, müşterinin satın alma işlemi için kullandığı ödeme yönteminin aynısını kullanarak geri ödeme
yapar ve hiçbir durumda, böyle bir geri ödemenin sonucunda Müşteri herhangi bir ek ücret
ödemeyecektir.
Müşteri, herhangi bir gecikme olmaksızın, cayma hakkının kullanımına dair bildirimden itibaren on
(10) günü geçmeyecek şekilde iade etmelidir.
Müşteri, bu on (10) günlük süre sona ermeden ürünleri geri göndermeli veya iade etmelidir. Müşteri,
yalnızca ürünlerin mahiyeti, özellikleri ve işleyişi için gerekli olan herhangi bir kontrolün ötesine geçen
değer azalmalarından sorumlu olur.
Cayma hakkının kullanılamayacağı haller
Aşağıdaki ürünlerden herhangi birinin teslimatına ilişkin sözleşmelerde Müşteri cayma hakkını
kullanamaz:
1. Müşterinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda özel olarak hazırlanan mallara ilişkin
sözleşmeler.
2. Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde
maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
3. Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan;
iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların (iç çamaşır, mayo vb.) teslimine ilişkin
sözleşmeler.
4.Abiye grubunda bulunan ürünlere ilişkin sözleşmelerde cayma hakkı kullanılamaz. Abiye grubunda
yalnızca 24 saat içerisinde kargoya verilmesi durumunda abiye grubundan bir ürünle değişim
yapılabilir.
5. Kampanyalı fırsat ürünlerinde iade ve değişim işlemi yapılmamaktadır.
Müşteri, Teslimat sonrasında, durumlarını, özelliklerini ve işlevlerini saptamak için ürünleri eline
alarak kontrol edebilir. Ürünleri kabul edilebilir şekilde ele alma, mağazalarda makul düzeyde kabul
edilebilir bir süreçtir. Eğer müşterinin gözden geçirme eylemi kabul edilebilir makul düzeyin ötesine
geçer ve ürünler hasar görürse ya da değerleri azalırsa, bu farkı Ahsen, cayma hakkının kullanımı
sırasında müşteriye yapılacak geri ödemeden mahsup edebilir ya da Müşteri ürünlerin azalan
değerlerine denk bir miktarı Ahsen’e ödemek durumunda kalabilir.
Müşteri; ürünleri, orijinal paketleri, talimatları ve diğer belgeleriyle birlikte Ahsen’e iade etmelidir.
Her halde Müşteri, ürünü iade ederken, ürün teslim edildiğinde alınan faturayı veya e-fatura/e-arşiv
mevzuatının gerektirdiği ilgili belgeyi ürün ile birlikte göndermelidir.
Müşteri siparişi aldığında cayma hakkının nasıl kullanılabileceğine dair özet bilgi Müşteri ile
paylaşılacaktır.
İADELER
Ürün elimize ulaşmadan herhangi bir işlem gerçekleştirilememektedir. Ürün elimize ulaştıktan
sonra iade işleminiz başlatılır.
Ürünü iade ve değişim gönderiminde kargo ücreti müşteriye aittir. Sadece AHSEN’in ayıbından
kaynaklı kusurlu ürünlerde kargo ücreti tarafımızdan karşılanmaktadır.
İadenizi gönderdikten sonra, kargo firmasından alacağınız gönderi kodunuzu saklayınız. Gerekli
olması halinde sizden talep edilebilir.
Ahsen, ürünleri inceledikten sonra, ödenen tutarların geri ödenmesi için müşterinin hakkı olup
olmadığı hususunda müşteriyi bilgilendirecektir. Geri ödeme, cayma hakkı yasal süresi içinde
kullanıldığında ve ilgili paketi oluşturan tüm ürünler iade edildiğinde yapılır. Geri ödeme mümkün
olan en kısa zamanda ve her durumda, Ürün elimize ulaştıktan sonra iade işleminiz başlatılır.
Geri ödeme daima satın alma işleminde kullanılan ödeme yöntemi kullanılarak yapılır.
Ürün iade ve değişim için gönderilecek kargo adresi : Ceyhun Atıf Kansu Cad. 1271. Sok No:15/E
Balgat/Ankara
* Kampanyalı fırsat ürünlerinde iade ve değişim işlemi yapılmamaktadır.
* Abiye ürünlerde iade yapılmamaktadır yalnızca teslim alındıktan sonra 1 gün içerisinde
kargoya verildiğinde abiye grubundan bir ürünle değişim yapılmaktadır. Değişim süresi
teslim alındıktan sonra 24 saat içerisinde kargoya verildiği takdirde geri alınabilir.
Ürünleri yukarıda belirtilen şekilde iade etmenin risklerinden Müşteri sorumludur.
Hediye veya indirimli ürünü iade değişim yapılamamaktadır.